Новини

    структура та організація управління

    Короткий текст новини



    СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
      ЗАКЛАДУ
    ОСВІТИ

    Управління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.

    1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.

    2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами  закладу, здійснюють:

    - засновник -  Іллінецька районна рада  . Уповноважений орган управління - Відділ освіти  Іллінецької райдержадміністрації; Власник або уповноважений ним орган здійснює фінансування Закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

    - керівник закладу освіти -  Мельник Тетяна Вікторівна  .

     Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Повноваження  та відповідальність керівника закладу освіти визначається законом та установчими документами закладу освіти.

    - колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада  , повноваження якої визначаються Законом і Статутом закладу освіти. Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.

     

    - колегіальний орган громадського самоврядування  - Рада школи . Вищим органом громадського самоврядування Закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік. У період між загальними зборами діє Рада закладу. Очолює  Раду закладу  освіти голова, який обирається із складу Ради.

     

    - інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. У закладі створені і діють піклувальна рада, учнівський комітет,  методичні  комісії.

    Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.

    Закономірності в управлінні  закладом освіти- це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.

    До основних принципів належать:

    - принцип прогностичності внутрішкільного управління;

    - єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;

    - демократизації і гуманізації управління;

    - раціонального поєднання централізації і децентралізації;

    - єдності єдиноначальства і колегіальності;

    - гласності, відкритості управління;

    - об'єктивності та інформаційної достатності;

    - плановості, перспективності;

    - компетентності;

    - оптимізації

    - системності в управлінні.

                      УПРАВЛІННЯ   ЗАКЛАДОМ   ОСВІТИ

    · органи колегіального управління  закладу освіти (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі);

    · адміністрація закладу освіти  (директор, заступники з навчально-виховної та виховної роботи);

    · органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування,    профком, рада школи, піклувальна рада )

    Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.

    УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ  ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:

    Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації закладу, до якої належать директор та заступники.

                  ОРГАНИ  ГРОМАДСЬКОГО  САМОВРЯДУВАННЯ:

    З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків ( рада закладу освіти , піклувальна рада), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.

     



    14.07.2020 | Aдмін

    Вернутись назад