Новини
структура та організація управління
Короткий текст новини
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Управління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами закладу, здійснюють:
- засновник - Іллінецька районна рада . Уповноважений орган управління - Відділ освіти Іллінецької райдержадміністрації; Власник або уповноважений ним орган здійснює фінансування Закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.
- керівник закладу освіти - Мельник Тетяна Вікторівна .
Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу. Повноваження та відповідальність керівника закладу освіти визначається законом та установчими документами закладу освіти.
- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада , повноваження якої визначаються Законом і Статутом закладу освіти. Керівник закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.
- колегіальний орган громадського самоврядування - Рада школи . Вищим органом громадського самоврядування Закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік. У період між загальними зборами діє Рада закладу. Очолює Раду закладу освіти голова, який обирається із складу Ради.
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. У закладі створені і діють піклувальна рада, учнівський комітет, методичні комісії.
Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні закладом освіти- це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
· органи колегіального управління закладу освіти (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі);
· адміністрація закладу освіти (директор, заступники з навчально-виховної та виховної роботи);
· органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, профком, рада школи, піклувальна рада )
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації закладу, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків ( рада закладу освіти , піклувальна рада), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.
14.07.2020 | Aдмін