Аналіз виховної роботи за 2023-2024 н.р.
Аналіз виховної роботи 2023-2024 навчального року
Одним з пріоритетних напрямків виховної діяльності нашого закладу є і залишається національно-патріотичне виховання. Робота планується відповідно положень Концепції національно-патріотичного виховання молоді на 2022-2025 роки. Наскрізними лініями в освітньому процесі залишається волонтерська діяльність. Впродовж навчального року учнями, їх сім’ями та працівниками школи відправлялися посилки з медикаментами, продуктами, речами, засобами особистої гігієни для військових, що на передовій, для поранених, що лікуються в госпіталях. Донатили на необхідні військові прилади за замовленням військових. Підтримували постійний зв’язок із захисниками.Діти виготовляли обереги, писалилисти, листівки,побажання, слова підтримки військовим та відправляли на передові позиціїпривітання з Днем Захисника і Захисниці, до роковин Революції Гідності провели акцію пам’яті «Герої не вмирають».
За період 2023/2024 навчального року в школі проведено багато виховних заходів національно-патріотичного змісту. А саме:
І. Шкільні.
1. Виховні години та уроки мужності з нагоди Дня партизанської слави, Дня європейських мов, Дня захисника України,Дня ліквідатора аварії на ЧАЕС, «Голодомор 1932-1933 років», Дня пам’яті та примирення, Дня добровольця;
2. Уроки історії «Герої не вмирають» присвячені Дню героїв Небесної сотні;
3. Оформлення онлайн та офлайн шкільної «Книги пам’яті», а також Місця шани за загиблими під час російсько-української війни;
4. Конкурси та онлайн виставки дитячих малюнків на теми: «Соборна Україна», «Тризуб-Державний Герб України», «ДітиУкраїни хочуть миру», «Україна – єдина», «Моя країна-Україна», «Українці-єднаймося!»;
5. Фотоколажі до Дня української писемності та мови, «Мова моя солов’їна», «Краєвиди рідного міста», «Мій дім – Україна», «Свіча Голокосту не згасне» до Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту;
6. Фотопроєкт «Соборна. Вільна. Самостійна» до Дня Соборності України. До Дня козацтва проведені спортивні перегони «Козацькі забави», конкурси, змагання, акції «Янголи пам’яті», «Розбите серце», «Голоси дітей», «Маки пам’яті», «Жовто-блакитне серце» та інші;
7. Патріотичні флешмоби«Я ♥Україну», «Я♥ЗСУ»;
8. Ланцюг єдності до Дня Соборності України;
9. «Коло єднання» до Дня єднання українців;
10.Літературні читання та конкурси до річниці з дня народження Т.Г. Шевченка проведено конкурс читців декламаторів «Шевченко у моєму серці», інтелектуальні вікторини знавців біографії та творчості Т.Шевченка, віртуальні екскурсії по Шевченківським місцям, конкурс фотоколажів «Тарасу Григоровичу Шевченку 210» , інсценування уривків з творів Т.Г.Шевченка,
11.Шкільний етап Міжнародного конкурсу знавців української мови іменіПетра Яцика та багато інших.
Не менш важливий і відповідальний напрямок у виховній роботі школи – це правова освіта, правове виховання,профілактика булінгу та попередження правопорушень в школі. З цією метою в школі створено дві комісії, які розглядали звернення учасників освітнього процесу та реагували на виявлені факти порушення правил поведінки в школі.З метою формування свідомого дотримання правил поведінки у школі, обізнаності у правовому полі неповнолітніх та виховання правової культуриу школярів, було заплановано та проведено:місячник правових знань та тиждень права, тиждень безпеки дорожнього руху, акція «16 днів проти насилля», День Толерантності, зустрічі учнів 5-8 класів з офіцером сектору ювінальної превенції на теми: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Булінг - негативне явище в учнівському середовищі», «Здоровий спосіб життя», «Мої права, мої обов’язки». Проведені конкурси малюнків та плакатів на правовиховну тематику «Мої права», «Дружна родина – щаслива дитина», «Здоровим бути модно!» «Я маю право на життя». Соціальним педагогом Пастушенко О.М., класними керівниками проведені бесіди, лекції,круглі столи на правовиховну тематику щодо недопущення насилля та булінгу в учнівському середовищі та мотивації здорового способу життя.Випадків булінгу не виявлено.
Для формування екологічної компетентності та ціннісного ставлення до природи, з урахуванням складної екологічної ситуації в Україні з учнями постійно проводяться екологічні акції : «Збережи дерево», «Квіти біля школи», «Чисте довкілля», «Весняна толока». Школярі є постійними учасниками природоохоронних конкурсів «Збережемо первоцвіти», «Збережи ялинку», «Збережи та нагодуй птахів», «Домашні улюбленці».
Виховання незалежної й гармонійної особистості, справжніх патріотів нашої Батьківщини – найголовніше завдання освітян. Ітому, з метою демократизації шкільного життя, розвитку лідерських, комунікативних якостей особистості у стінах освітнього закладу вже не один рік на принципах партнерства, гласності й демократизму діє учнівський парламент «ТЕМП», завданням якого є формування в учнів навичок самоврядування.
Діяльність «ТЕМПу» спрямована на визначення особистості з усвідомленою громадянською позицією,забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у плануванні, організації, підведенні підсумків навчальної та суспільно-корисної праці. Основна мета – виховувати уучнівської молоді активну життєву позицію.
Куратором було призначено педагога – організатора Руденко О.А. Упродовж 2023-2024 навчального року учнівське самоврядування здійснювало свою роботу під керівництвом учнівського активу школи. Традиційно, у вересні відбулися вибори лідера школи. Учні 5-11 класів мали змогу зробити свій вибір. У голосуванні взяли участь 128 учнів. У виборчих перегонах брали участь 4 кандидати: Кудіна Анна, учениця 10 класу, Волова Єлизавета, учениця 10 класу, Пташнюк Зоряна, учениця 8 класу, Гашинська Вікторія, учениця 9 класу.За результатами голосування лідером було обрано Кудіну Анну.
До складу шкільного самоврядування входили: лідер, заступник лідера, учнівськарада ( старости класу).
З метою представлення навчального закладу в діяльності громади на базі Центру дитячої та юнацької творчості відбувся восьмий міський Форум українських патріотичних справ дітей та учнівської молоді « Ми – Українці!»
Підсумовуючи, слід зазначити, що майже всі учні школи протягом навчального року були задіяні, в тій чи іншій мірі, до виховного процесу, тому діяльність учнівського самоврядування не може бути не поміченою. Активні учні разом з педагогічним колективом створюють цікаве шкільне життя.