Положення про учнівське самоврядування
Положення про організацію учнівського парламенту ТЕМП
Положення про організацію учнівського парламенту.
Учнівський парламент – простір для розвитку особистості
1.Загальні положення.
1.1. Учнівський парламент – добровільне об`єднання учнів, з метою вироблення в них почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
1.2. Основні завдання органів учнівського парламенту
– Забезпечення і захист прав та інтересів учнів;
– Забезпечення виконання ними своїх обов`язків;
– Сприяння навчальній та творчій діяльності;
– Створення різноманітних творчих гуртків, товариств, об`єднань. Клубів за інтересами
Учнівський парламент має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну із чітким взаємозв’язком органів учнівського парламенту класів із загальношкільними, що повинно знаходити своє відображення у підпорядкуванні перших останнім, також у консультативному педагогічному керівництві органами учнівського парламенту обох рівнів з боку педагогічного колективу школи.
2.Структура учнівського парламенту
Форма режиму роботи: демократична.
Форма держаного устрою проста.
Міністерства: освіти; фізичної культури, спорту, та здорового способу життя; дисципліни і порядку; екології; культури та цікавих справ і молодіжного дозвілля; інформації.
3.Діяльність міністерства «Освіти»
Мета: забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів в навчально-пізнавальній діяльності.
Завдання: допомога розвитку раціональних методів навчальної діяльності учнів, їх самоосвіти;
Участь у роботі МАН та інших творчих об`єднаннях .
Члени міністерства організують:
– групи взаємодопомоги;
– проводять рейди по перевірці виконання школярами домашніх завдань;
– контролюють виконання учнями режиму дня;
– проводять заходи по боротьбі за успішність (огляд зошитів, випуск бюлетенів, газет);
– притягують учнів до участі у роботі предметних гуртків, приймають активну участь у підготовці та проведенні предметних олімпіад, тижнів, вечорі;
– турбуються про своєчасне забезпечення хворих однокласників домашнім завданням.
День засідань: середа.
Консультант: заступних директора з навчально-виховної роботи.
4.Діяльність міністерства « Дисципліни і порядку».
Мета: піклування про виховання у школярів свідомої дисципліни; підтримка порядку у школі.
Завдання:
– допомагає організації навчального процесу;
– організує товариську допомогу в навчанні (робота учнів-консультантів з різних предметів);
– веде облік відвідування учнями школи;
– бореться з прогулами і запізненнями, виявляє причини;
– організовує чергування по школі;
– контролює якість чергування в класах;
– здійснює нагляд за зовнішнім виглядом учнів, дисципліни на перервах, за поведінкою учнів в мікрорайоні школи;
– пропагує норми культурної поведінки, правила етикету, піклується про вироблення і підтримку певних традицій шкільного життя, стилю і тону в колективі про дотримання дисципліни і порядку під час відвідування шкільної їдальні, проведення всіх виховних заходів, дискотек та ін.;
– бере участь у проведенні правових занять у школі;
– виявляє недоліки у санітарному стані класів, школи;
– слідкує за порядком та збереженням шкільного майна;
– перевіряє дотримання учнями правил особистої гігієни.
День засідань: понеділок.
Консультант – заступник директора з виховної роботи.
5.Діяльнясть міністерства «Фізкультури і спорту, здорового способу життя».
Мета: організація оздоровчо-просвітницької діяльності з учнями;
залучення учнів до активної діяльності у сфері спорту та туризму;
організація роботи з профілактики й подолання шкідливих звичок;
організація психологічної взаємодопомоги.
Завдання:
– піклується про створення спортивних секцій;
– залучає до тренерської роботи батьків і старших школярів – спортсменів;
– пропонує спортивні секції, сприяє залученню учнів в ці секції;
– організовує спортивні змагання в школі;
– участь команд в районних, міських змаганнях. Зустрічі з відомими спортсменами, заохочує переможців і кращих спортсменів;
– піклується про рекламу в проведенні спортивних змагань. Забезпечує їх висвітлення на шкільному сайті;
День засідань: понеділок.
Консультант – вчитель фізичної культури.
6.Положення про діяльність міністерства «Екології».
Мета: організація роботи в напрямках експедиції «Моя земля – земля моїх батьків», «Сто чудес України», «Краса і біль України» та інших.
Завдання:
– організація виставок, фотогазет, усних журналів, вікторин по вивченню рідного краю;
– організація та проведення туристських походів, екскурсій, відвідування музеїв;
– участь школи в районних та міських конкурсах;
– оформлення та оновлення стенду;
– перевірка зелених куточків в класних кімнатах;
– організовує трудові десанти старших школярів, готує та проводить чисті четверги, трудові, екологічні акції;
– проводить акції «Парад квітів біля школи», «Допоможемо зимуючим птахам»;
– підведення підсумків екологічної роботи.
День засідань: понеділок
Консультант – вчитель біології.
7. Положення про діяльність міністерства «Культури, цікавих справ та молодіжного дозвілля».
Мета:організація змістовного дозвілля дітей з урахуванням їхніх інтересів, залучення дітей на основі ініціативи до підготовки вечорів, творчих справ, дозвіллєвих програм.
Завдання:
– піклується про естетичне виховання школярів, розвиток їх художніх здібностей;
– організовує роботу творчих гуртків, конкурси талантів, вечори відпочинку, зустрічі з працівниками культури і мистецтва;
– виставки художньої, декоративно-прикладної творчості школярів (малюнки, вишиванки, саморобки…), культпоходи в театри, виставки, концерти;
– інформує школярів про новини культурного життя міста, влаштовує обговорення вистав та ін.;
– рекомендує школярам радіо та телепередачі з питань мистецтва і культури;
– бере участь у художньому оформленні школи, організовує і проводить шкільну вечори, дискотеки, шоу-програми.
День засідань: понеділок.
Консультанти: заступник директора з ВР., педагог-організатор.
8. Положення про діяльність міністерства «Інформації»
Мета: вивчення громадської думки про шкільне життя, створення інформаційного банку про життєдіяльність класних колективів,
рекламування діяльності, створення мережі шкільної преси.
Завдання:
– організувати інформаційний центр, який об’єднує майбутніх журналістів, що збирають інформацію про різні події шкільного життя;
– висвітлення різних подій у шкільній пресі на сайті, випуск газети;
– проводять конкурс класних газет, плакатів до визначених подій;
– готує відео презентацію після кожної події.
День засідань: понеділок.
Консультант – педагог-організатор.