Положення про учнівське самоврядування

 

Положення про організацію учнівського парламенту ТЕМП

Положення про організацію учнівського парламенту.

Учнівський парламент – простір для розвитку особистості

1.Загальні положення.

1.1. Учнівський парламент – добровільне об`єднання учнів, з метою вироблення в них почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

1.2. Основні завдання органів учнівського парламенту

– Забезпечення і захист прав та інтересів учнів;

– Забезпечення виконання ними своїх обов`язків;

– Сприяння навчальній та творчій діяльності;

– Створення різноманітних творчих гуртків, товариств, об`єднань. Клубів за інтересами

Учнівський парламент має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну із чітким взаємозв’язком органів учнівського парламенту класів із загальношкільними, що повинно знаходити своє відображення у підпорядкуванні перших останнім, також у консультативному педагогічному керівництві органами учнівського парламенту обох рівнів з боку педагогічного колективу школи.

2.Структура учнівського парламенту

Форма режиму роботи: демократична.

Форма держаного устрою проста.

Міністерства: освіти; фізичної культури, спорту, та здорового способу життя; дисципліни і порядку; екології; культури та цікавих справ і молодіжного дозвілля; інформації.

3.Діяльність міністерства «Освіти»

Мета: забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів в навчально-пізнавальній діяльності.

Завдання: допомога розвитку раціональних методів навчальної діяльності учнів, їх самоосвіти;

Участь у роботі МАН та інших творчих об`єднаннях .

Члени міністерства організують:

– групи взаємодопомоги;

– проводять рейди по перевірці виконання школярами домашніх завдань;

– контролюють виконання учнями режиму дня;

– проводять заходи по боротьбі за успішність (огляд зошитів, випуск бюлетенів, газет);

– притягують учнів до участі у роботі предметних гуртків, приймають активну участь у підготовці та проведенні предметних олімпіад, тижнів, вечорі;

– турбуються про своєчасне забезпечення хворих однокласників домашнім завданням.

День засідань: середа.

Консультант: заступних директора з навчально-виховної роботи.

4.Діяльність міністерства « Дисципліни і порядку».

Мета: піклування про виховання у школярів свідомої дисципліни; підтримка порядку у школі.

Завдання:

– допомагає організації навчального процесу;

– організує товариську допомогу в навчанні (робота учнів-консультантів з різних предметів);

– веде облік відвідування учнями школи;

– бореться з прогулами і запізненнями, виявляє причини;

– організовує чергування по школі;

– контролює якість чергування в класах;

– здійснює нагляд за зовнішнім виглядом учнів, дисципліни на перервах, за поведінкою учнів в мікрорайоні школи;

– пропагує норми культурної поведінки, правила етикету, піклується про вироблення і підтримку певних традицій шкільного життя, стилю і тону в колективі про дотримання дисципліни і порядку під час відвідування шкільної їдальні, проведення всіх виховних заходів, дискотек та ін.;

– бере участь у проведенні правових занять у школі;

– виявляє недоліки у санітарному стані класів, школи;

– слідкує за порядком та збереженням шкільного майна;

– перевіряє дотримання учнями правил особистої гігієни.

День засідань: понеділок.

Консультант – заступник директора з виховної роботи.

5.Діяльнясть міністерства «Фізкультури і спорту, здорового способу життя».

Мета: організація оздоровчо-просвітницької діяльності з учнями;

залучення учнів до активної діяльності у сфері спорту та туризму;

організація роботи з профілактики й подолання шкідливих звичок;

організація психологічної взаємодопомоги.

Завдання:

– піклується про створення спортивних секцій;

– залучає до тренерської роботи батьків і старших школярів – спортсменів;

– пропонує спортивні секції, сприяє залученню учнів в ці секції;

– організовує спортивні змагання в школі;

– участь команд в районних, міських змаганнях. Зустрічі з відомими спортсменами, заохочує переможців і кращих спортсменів;

– піклується про рекламу в проведенні спортивних змагань. Забезпечує їх висвітлення на шкільному сайті;

День засідань: понеділок.

Консультант – вчитель фізичної культури.

6.Положення про діяльність міністерства «Екології».

Мета: організація роботи в напрямках експедиції «Моя земля – земля моїх батьків», «Сто чудес України», «Краса і біль України» та інших.

Завдання:

– організація виставок, фотогазет, усних журналів, вікторин по вивченню рідного краю;

– організація та проведення туристських походів, екскурсій, відвідування музеїв;

– участь школи в районних та міських конкурсах;

– оформлення та оновлення стенду;

– перевірка зелених куточків в класних кімнатах;

– організовує трудові десанти старших школярів, готує та проводить чисті четверги, трудові, екологічні акції;

– проводить акції «Парад квітів біля школи», «Допоможемо зимуючим птахам»;

– підведення підсумків екологічної роботи.

День засідань: понеділок

Консультант – вчитель біології.

7. Положення про діяльність міністерства «Культури, цікавих справ та молодіжного дозвілля».

Мета:організація змістовного дозвілля дітей з урахуванням їхніх інтересів, залучення дітей на основі ініціативи до підготовки вечорів, творчих справ, дозвіллєвих програм.

Завдання:

– піклується про естетичне виховання школярів, розвиток їх художніх здібностей;

– організовує роботу творчих гуртків, конкурси талантів, вечори відпочинку, зустрічі з працівниками культури і мистецтва;

– виставки художньої, декоративно-прикладної творчості школярів (малюнки, вишиванки, саморобки…), культпоходи в театри, виставки, концерти;

– інформує школярів про новини культурного життя міста, влаштовує обговорення вистав та ін.;

– рекомендує школярам радіо та телепередачі з питань мистецтва і культури;

– бере участь у художньому оформленні школи, організовує і проводить шкільну вечори, дискотеки, шоу-програми.

День засідань: понеділок.

Консультанти: заступник директора з ВР., педагог-організатор.

8. Положення про діяльність міністерства «Інформації»

Мета: вивчення громадської думки про шкільне життя, створення інформаційного банку про життєдіяльність класних колективів,

рекламування діяльності, створення мережі шкільної преси.

Завдання:

– організувати інформаційний центр, який об’єднує майбутніх журналістів, що збирають інформацію про різні події шкільного життя;

– висвітлення різних подій у шкільній пресі на сайті, випуск газети;

– проводять конкурс класних газет, плакатів до визначених подій;

– готує відео презентацію після кожної події.

День засідань: понеділок.

Консультант –  педагог-організатор.